История за лека нощ

18 февруари 2011 г.

Аз успях! А ти?


Седнахме на по бира с адаша под февруарското слънце в парка.
- Абе адаш, подхвърли адаша, снощи изкарах една втора смяна след работа, смее се той ама някак унило. Успях да се преброя!
- Аааа, така ли? И как е?
- Абе адаш, започва адаша. Много професионална система, страхотен софтуер, все пак половин милион са дали за нея. Без ДДС…
- Е, ама казваш поне, че професионално е направена системата, а?
- Абе, адаш, малко сложничко е, да ти кажа. Ето докато попълвахме, си говорим с жената. Родените деца и починалите хора са до 1 февруари. Демек, който умре след първи ще го броят за жив и трябва да му впишем всички данни. Работи ли, не работи ли, от какво се издържа…Ааа, чакай като си говорим за работа друго да ти кажа. Значи ако пишеш, че имаш работа, не те питат дали работиш на две места. А пък знаеш аз сутрин съм в цеха, после в магазина. Мислех да го напиша, ама се оказа, че не им трябва. И питат търсиш ли работа, ама се оказа, че като имам работа това автоматично значи, че не търся друга. Чакай и друго да ти кажа. Питат ме колко квадрата ми е апартаментът, колко ми е кухнята, колко са коридорите, сервизните помещения и вестибюла. Да ви се не видят и вестибюлите и чудесата, добре, че от прабаба ми знам какво е това. Пък и наизуст го писах, че в нотариалния акт т’ва не е отбелязано. А рулетката не можах да я намеря. И си мисля. Т’ва се води преброяване на населението и жилищния фонд. И к’во сега ще вземат колко квадрата е целият апартамент и ще извадят коридорите, банята и кухнята и ще кажат, че останалото е жилищна площ. Ама аз на терасите рядко живея, само лятото на по биричка. Накрая като попълних всичко се сетих за емблемата на Преброяването. Някакви човечета са вдигнали победоносно ръце на фона на България. И разбрах какво символизира. Ами ако успееш да се преброиш и един триумф те изпълва така от вътре, същият както когато Костадинов вкара на петлите…
- Абе адаш, продължава адаша. Ти нали си писач. ‘Земи драсни някой ред, да знаят хората, да са подготвени, дето се вика. Ама така малко по-лекичко го напиши, да не ги изплашиш. Че казаха, че 20% ако се преброят електронно, 6 млн. лв. ще спести държавата. Поне тях да не даваме бадева, заключи адаша изпи последната глътка от бирата и добави: Абе дай да вземем по още една, че глава ме заболя и ‘почнах да се чудя дали правилно съм се преброил…

Автор: Владимир Клисуров
Публикуван: 3 февруари 2011 г., в-к Република